Inteligentné zákony - stvorené pre účtovníkov
Uvádzacia cena
len 1€ bez DPH mesačne

Vyhláška Federálneho ministerstva dopravy a spojov, ktorou sa určujú pevné sumy náhrad za spôsobenie malých porúch v prevádzke vlakov na celoštátnych dráhach a vlečkách

Obsah Poznámky Notifikácie
Znenie účinné: od 01.07.1992 do 31.12.2005 Neplatné znenie pre dnes

Predpis bol zrušený predpisom 109/2005 Z. z.

190/1988 Zb.
Časová verzia predpisu účinná od 01.07.1992 do 31.12.2005
190
VYHLÁŠKA
Federálneho ministerstva dopravy a spojov
z 11. októbra 1988,
ktorou sa určujú pevné sumy náhrad za spôsobenie malých porúch v prevádzke vlaku na celoštátnych dráhach a vlečkách
Federálne ministerstvo dopravy a spojov ustanovuje po dohode so zúčastnenými ústrednými orgánmi podľa § 8 ods. 2 a § 29 zákona č. 51/1964 Zb. o dráhach:
§1
Organizácie, ktoré svojou činnosťou (napr. investičnými, udržiavacími alebo opravárskymi prácami, pri výstavbe a rekonštrukcii komunikácií alebo vedení v telese dráhy, vkladaním mostných provizórií), a občania, ktorí svojím konaním (napr. nedbaním na výstrahu na priecestí, poškodením priecestného zabezpečovacieho zariadenia, vstúpením alebo vojdením do prechodového prierezu) spôsobia malú poruchu v prevádzke jednotlivého vlaku na celoštátnych dráhach alebo vlečkách, a to tým, že dôjde k predĺženiu doby jeho jazdy medzi stanicami najdlhšie o 92 minút alebo dôjde k zastaveniu alebo zdržaniu jednotlivého vlaku v stanici, zastávke alebo na trati najdlhšie o 180 minút, sú povinní poskytnúť dráhovému podniku1) náhradu v pevne určených sumách podľa § 2 alebo 3.
§2
Výška náhrady za predĺženie doby jazdy jednotlivého vlaku sa určí podľa prílohy, ktorá je súčasťou tejto vyhlášky.2)
§3
Výška náhrady za zastavenie alebo zdržanie jednotlivého vlaku je za prvých aj len začatých 5 minút 396 Kčs a za každých ďalších začatých 5 minút 82 Kčs.2)
§4
Zrušuje sa úprava Federálneho ministerstva dopravy č. 21.975/75 z 3. 12. 1975, ktorou sa určujú pevné sumy náhrad za pomalé jazdy vlakov a za zastavenie alebo zdržanie vlaku na celoštátnych dráhach a vlečkách, reg. v čiastke 36 Zbierky zákonov, ročník 1975.
§5
Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. januárom 1989.
Minister:

Ing. Blažek v. r.
Príloha vyhlášky č. 316/1992 Zb.
Tabuľka č. 1
Pevné sumy náhrad za predĺženie doby jazdy vlaku motorovej trakcie v Kčs:
Pol. Predĺženie doby jazdy vlaku v minútach vlak osobnej dopravy vlak nákladnej dopravy
1. 1-7 305 977
2. 8-12 378 1 097
3. 13-17 451 1 216
4. 18-22 524 1 336
5. 23-27 597 1 456
6. 28-32 670 1 576
7. 33-37 743 1 695
8. 38-42 816 1 815
9. 43-47 889 1 935
10. 48-52 962 2 055
11. 53-57 1 035 2 174
12. 58-62 1 108 2 294
13. 63-67 1 181 2 414
14. 68-72 1 254 2 534
15. 73-77 1 327 2 653
16. 78-82 1 400 2 773
17. 83-87 1 473 2 893
18. 88-92 1 546 3 013
Tabuľka č. 2
Pevné sumy náhrad za predĺženie doby jazdy vlaku elektrickej trakcie v Kčs:
Pol. Predĺženie doby jazdy vlaku v minútach vlak osobnej dopravy vlak nákladnej dopravy
1. 1-7 251 232
2. 8-12 330 296
3. 13-17 408 360
4. 18-22 486 424
5. 23-27 564 488
6. 28-32 643 552
7. 33-37 721 616
8. 38-42 799 680
9. 43-47 877 744
10. 48-52 956 808
11. 53-57 1 034 872
12. 58-62 1 112 936
13. 63-67 1 190 1 000
14. 68-72 1 269 1 064
15. 73-77 1 347 1 128
16. 78-82 1 425 1 192
17. 83-87 1 503 1 256
18. 88-92 1 582 1 320
1)
Organizácia, ktorá zriaďuje a prevádzkuje dráhu (§ 6 ods. 1 zákona o dráhach).
2)
Pri predĺžení doby jazdy jednotlivého vlaku o viac ako 92 minút a pri zastavení alebo zdržaní jednotlivého vlaku o viac ako 180 minút sa postupuje podľa všeobecne záväzných právnych predpisov.